tirsdag 21. august 2012

Romantisk strikkejakke

Jeg har de siste ukene strikket på denne vakre jakken. Den var spennende å lage fordi den var annerledes; nederste kant strikket jeg først som en lang remse og deretter plukket jeg opp masker til bolen langs hele siden og strikket så oppover på vanlig måte. Det samme gjorde jeg med ermene. Mønsteret er søtt og var lett å komme inn i, og resten i glattstrikk var strake vei. Jeg elsker raglan-felling!




Mønster: Mix Barn 1202, Sandnes Garn nr. 6
Størrelse: 4 år i bredden, 5 i lengden - til en smal jente
Garn: Panda PT - 200g
Pinnenr: 2,5 og 3
Vanskelighetgrad: Middels



Med den lekre kjolen fra Søte Små i blått under, er den hel-skjønn syns jeg!

11 kommentarer:

  1. Fantastisk!!! Det var akkurat den jakka jeg tenkte på:) Den er bare så søt!

    SvarSlett
  2. Snakk om å vere flink.
    Skulle ønsje eg var like flink som deg å strikke!
    Kjempesøt jakke!

    SvarSlett
  3. For en flott jakke:) Nydelig mønster!

    SvarSlett
  4. den var virkelig nydelig ------ mulig jeg må til med en slik jeg og

    SvarSlett
    Svar
    1. hei - får ikke tak i mønsteret her. Er det noen mulighet for at du vil selge det til meg?

      Slett
    2. Hva er e-post adressen din? :)

      Slett
    3. har du glemt meg? Kunne tenkt meg å strikke denne før 17.mai ....

      Slett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett